Завдання
ІІ етапу XVІІI Міжнародного конкурсу
з української мови імені Петра Яцика
4 клас
1.
Пригадай зміст книжки, яку ти зараз читаєш або недавно закінчив читати.
Напиши про неї свої враження в листі до однокласника.
(10 балів)
2.
Від іменників утвори прикметники й запиши їх у сполученні з іменником у
чоловічому, жіночому, середньому родах.
Море – ….
Мороз – ….
Сонце – ….
3.
Згадай правило написання апострофа. Постав його, де потрібно.
Прем…єра,
св.…яткувати, рум…янець, сузір…я, р…кзак, мавп…ячий, здоров…я, обов…язок,
бур…ян.
4.
4. Чого
більше у запропонованих словах – звуків чи букв? А може їх порівну? Користуйся
математичними знаками < , = , >.
Ллється –
зв. ___б. Джунглі – зв.
___б.
Багаття – зв. ___б.
Зілля
– зв.
___б.
Горщик – зв.
___б.
Бездоріжжя – зв. ___б.
5.
Запиши слова. Підкресли ті з них, що мають кілька значень. Придумай і
запиши по одному реченню з багатозначним словом у різних значеннях.
Автомат,
азбука, блискавка, крісло, виступ, вік, герой, крило, дар, гострий, грубий.
6.
Утвори з наведених букв слова, зміни їх значення за допомогою наголосу.
Запиши з парами слів словосполучення.
М, а, з, к,
о
К, а, у, м
Завдання ІІ етапу ХVІІI Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика
3 клас
1.
Склади казку за однією з тем.
2.
Як Мишка з
села у місто переселялася
3.
Куди вранці
сни ховаються?
4.
Подарунок
для Миколая
2.
Склади два речення, в яких слово теплий вживалося б у прямому і в переносному
значеннях.
3.
Прочитай. Запиши речення у правильному порядку, щоб утворився текст. Добери
заголовок.
Ніколи їй
лісом милуватися: усе працює, до зими готується. Та раптом червоний вогник
блиснув між гілками! Чи слухали шепіт лісу? Тепле осіннє сонечко лагідно
гладить чубчики кленам. Чи бували ви в лісі восени? Лиш де-не-де зашумить
пустун-вітерець. Та це ж рудохвоста красуня – білочка.
4.
Запиши слова в алфавітному порядку. Підкресли слова, що мають кілька
значень.
сонечко, листя, листок, равлик, ранок, бабуся, базіка,
солодощі, ключ, клас, коса, лисички, опеньки, опівдні, ніс, ніжка, ніяково,
простий,
просити. 5
балів
5.
Визнач кількість звуків у кожному слові. До виділеного слова добери якомога
більше спільнокореневих слів. Запиши їх.
Хрущ – …зв.;
зав’язати – …зв.;
джерельце –
…зв.;
яблуня –
…зв.;
мріяти – …зв
Завдання ІІ етапу ХVІII Міжнародного
конкурсу
з української мови імені Петра Яцика
4 клас
1.
Склади і запиши твір за однією з запропонованих тем.
2.
Якщо я стану Президентом України…
3.
Мій власний робот-помічник
4.
Яка найбільша радість в світі?
12 балів
2.
Прочитай текст. До виділених слів добери українські відповідники. Запиши
парами за зразком.
– Вітька! Гайда сюди! Подивись, який мені гаджет прикупили!
Тут тобі все!– захоплено кликав однокласника Павлик, міцно стискаючи у руці
новенький подарунок.
– Ото вже фейс задоволений! – коментував Павликове захоплення Максим.
– Дай глянути, пліз! – просила однокласниця Маринка.
– Окей! Без проблем! – погодився хлопчик. Він дуже пишався покупкою.
– Ото вже фейс задоволений! – коментував Павликове захоплення Максим.
– Дай глянути, пліз! – просила однокласниця Маринка.
– Окей! Без проблем! – погодився хлопчик. Він дуже пишався покупкою.
Зразок: Гаджет –
…
6балів
3.
Прочитай вірш. Добери якомога більше синонімів до виділених слів. Запиши. З
одним із дібраних слів склади і запиши речення.
Весною біля школи усім знайшлося діло:
Гуртом ямки
копали і деревця садили.
Один Мишко тинявся і потирав долоні,—
Він був за
консультанта у нашому загоні.
Г.Бойко 6
балів
4.
До кожного з поданих слів добери спільнокореневий іменник, прикметник і
дієслово. Запиши.
Праця
сад
гра
6 балів
5.
5. Спиши слова. Постав наголос.
Одинадцять,
олень, новий, помилка, загадка, завдання, тонкий, читання, кілометр, разом.
5
балів
Максимальна кількість балів – 35
Комментариев нет:
Отправить комментарий