суббота, 2 февраля 2019 г.

Зимуючі птахи нашого краю


Мета проекту. Встановити взаємозв’язок між змінами в неживій природі та життям птахів; формувати вміння висувати, аргументувати та захищати свої ідеї; вчити учнів  здійснювати проектну діяльність; розвивати нестандартне мислення, творчий підхід до розв’язання поставленої проблеми, вміння  спостерігати, порівнювати; прищеплювати дітям значимі загальнолюдські цінності, виховувати дбайливе ставлення до природи, викликати бажання допомогти птахам узимку.

Проблемне питання проекту
Як живеться птахам взимку?    Чи потрібно оберігати природу?
Предметно-змістова галузь
Читання, «Я і Україна», образотворче мистецтво, трудове навчання, позакласна виховна робота
Асистенти проекту. Батьки, бібліотекар, вчитель
Очікувані результати проекту
Зацікавленість проектною діяльністю; застосування учнями власного життєвого досвіду; покращення контактів між дітьми; гуманне ставлення до зимуючих птахів, до природи рідного краю; допомога птахам у скрутну зимову пору










         Коли батьки приводять до мене малюків – першокласників, я усвідомлюю, що мені треба навчити їх гарно читати, грамотно писати, швидко рахувати, самостійно мислити, логічно міркувати. І поступово кожна дитина оволодіває цими знаннями і навичками. Але поряд із навчальною метою невідривно іде виховна. Як виростити, виховати з маленького чоловічка  справжню Людину? Скільки треба докласти зусиль, любові, досвіду, щоб досягти цієї мети? Дуже важливо з перших років виховати в дітях колективізм, вимогливість до себе та інших, чесність, правдивість, доброту, співчуття, піклування. Саме в молодшому шкільному  віці відбувається інтенсивне накопичення досвіду моральної поведінки, створюються сприятливі умови для розвитку провідних рис особистості, для становлення моральних знань, моральної свідомості учнів.                                                                                                                                                               Підвищити ефективність виховної діяльності можна за допомогою методу проекту, який активно впроваджується в початковій ланці.                                                               
Ми живемо в сільській місцевості, де біля кожного будинку ростуть сади. Діти кожного дня приходили в школу і розповідали , яку пташку вони бачили у себе в дворі. Саме в цей час, взимку, коли птахам дуже важко знайти собі корм під снігом та льодом, погодні умови не залишають шансу нашим пернатим друзям. Ми так радіємо їх присутності у довгий зимовий період! З ними ж зима яскравіша і привабливіша. А для птахів зима важка пора. Особливо така як у цьому році. Саме тому я запропонувала підготувати проект «Зимуючі птахи нашого краю!» Ця робота викликала у дітей інтерес і захоплення. Вони  із задоволенням включилися в роботу. Адже їм довелося розв’язувати багато цікавих і корисних завдань, пов’язаних із реальним життям. У ході підготовчої роботи особлива увага приділялась спільній діяльності учнів, стосункам між ними. Треба було розподілити між учасниками проекту обов’язки та відповідальність за його реалізацію. Великими помічниками для нас були батьки, які активно включились у роботу і допомагали чим могли. Проект був довготривалий: з січня по лютий. Діти збирали інформацію про птахів, спостерігали за їхньою поведінкою, читали оповідання, казки, загадки, малювали малюнки про життя птахів взимку. Але самим основним стало виготовлення годівничок із підручних матеріалів та підгодівля птахів. Кожного дня діти бігали в шкільний сад,  носили корм, чистили годівнички від снігу та сміття, лагодили пошкоджені. Було проведено конкурс віршів «Пташині історії», вікторину «Зимуючі птахи», створили презентацію про птахів, які найчастіше прилітали до годівничок, випустили фотобюлетень, присвячений подіям проектного періоду, провели бліц – опитування другокласників «Для чого потрібно оберігати природу?»                                                                             
Результати проекту (творчі роботи дітей, годівнички), зацікавленість дітей та активна участь багатьох батьків під час підготовки і проведення проекту довели доцільність проведення цього заходу. Зміст проекту відповідав їхньому віку, було використано оптимальний зміст раціональної та емоціональної інформації.          Діти зрозуміли мету проекту, тому зацікавлено працювали в групах, сумлінно виконували конкретні доручення. Інформація мала достовірний та науковий характер.                                                                                                                                                                                Протягом проекту діти були особливо уважними, дисциплінованими, зацікавленими. Учні набули знань про зимуючих птахів Полісся, з’ясували, які птахи регіону занесені у Червону книгу України. Діти розвили практичні навички турботливого ставлення до навколишньої природи – виготовили годівнички та підгодовували птахів. Усі діти були залучені до активного пізнавального процесу.



Проект
 «Зимуючі птахи нашого краю»

Зміст проекту
Діяльність учнів
І. Організаційний етап
1. Нарада з батьками. Обмін інформацією
2. Як ми працюватимемо
3. Створення класної бібліотеки. Оформлення виставки книг про природу
4. Студія «Юні художники» (створення композиції «Край, де я живу»)
      На нараді з батьками та учнями на класних зборах обговорили, над якими питаннями будемо працювати, спланували дії учнів, обрали форми роботи, визначили засоби представлення інформації
ІІ. Дослідницько-пізнавальний етап
1.     Екскурсія в сад
2.     Збір інформації про зимуючих птахів нашого краю
3.     Збір загадок, прислів’їв, приказок, про птахів
4.     Година спілкування «Пернаті друзі»
5.     Формування екологічних поглядів школярів сторінками творів В. Сухомлинського
       На даному етапі передбачається пошук і підбір необхідної інформації, вибір місця для реалізації проекту, читання та обговорення творів
В. Сухомлинського
ІІІ. Творчий етап
1.     Операція «Годівничка»
2.     Спостереження за птахами, що летять до годівничок
3.     Створення презентації «Зимуючі птахи»
4.     Конкурс читців-декламаторів «Пташині історії»
5.     Випуск екологічної газети «Живи, пташко!»
       Головним завданням цього етапу є виготовлення годівниць. Принесення дітьми корму для птахів, збирання крихт хліба у шкільній їдальні, прибирання снігу та сміття з годівниць, ведення спостереження за птахами, які прилітають поїсти.
ІV. Підсумковий етап
1.     Вікторина «Зимуючі птахи»
2.     Випуск фотобюлетеня, присвяченого подіям проектного періоду
3.     Бліц-інтерв’ю із другокласниками «Для чого потрібно оберігати природу?»
    
 Захист проекту. Презентація творчих надбань. Оцінювання результатів (що вдалося зробити легко, що викликало труднощі)


















           

Комментариев нет:

Отправить комментарий